ny simhall

Hej,

Jag tycker att det borde byggas en ny simhall i centrum eftersom den gamla lades ned. Finns det några planer på det?

emma

Kommentarer

  • Hej Emma!

    Tack för att du engagerar dig. Precis som du säger så har den gamla simhalen lagts ner, det berodde på att det hittats supergiftiga substanser i vattnet i hallen.

    Det pågår i dagsläget ett rivnings och renoveringsarbete för att bygga en ny simhall och den planeras stå klar i 2018.

    Tills dess kan jag varmt rekomendera simhallen i Pluttelund, den är mycket trevlig! 😀

    Harry Svensson Kommunpolitiker